Preview

Humanities and Social Sciences. Bulletin of the Financial University

Advanced search

FEATURES OF PROFESSIONALLY FOCUSED FOREIGN-LANGUAGE TEACHING OF POLITOLOGISTS-BACHELORS FROM THE SYSTEM APPROACH STANDPOINT

https://doi.org/10.12737/17063

Abstract

Some aspects relating to the system approach application in the teaching of bachelors for “Politology” specialization are considered in this paper. The features of professionally focused foreign-language training, including psychological, psycho-physiological and linguistic aspects of the described process have been presented. The author comments more detailed constructs that can promote the foreign-language training improving, namely: taking into account students’ age features, demand in a practical orientation of foreign language learning process and its connection with a following professional activity, as well as opportunities that such multidisciplinary branch of knowledge as “Foreign Language” reveals. Some practical recommendations for successful accomplish of objectives and tasks on foreign language lessons for politologists-bachelors are offered from the system approach standpoint.

About the Author

N. N. Drobysheva
Financial University
Russian Federation


References

1. Сластенин, В.А. Педагогика. М.: Школа-Пресс, 2009.

2. Яковлев Е.В., Яковлева Н.О. Педагогическая концепция: методологические аспекты построения. М.: ВЛАДОС, 2006.

3. Buzan T. Mind Maps at Work // Thorsons, 2004.

4. Звягинцева Е.П. Совершенствование иноязычной подготовки студентов неязыковых вузов // Мир образования, образование в мире. 2013. №4. С. 171-177.

5. Дробышева Н.Н., Звягинцева Е.П. Учебные деловые игры на уроке английского языка в вузе экономической направленности как средство активизации творческой деятельности студентов в квазипрофессиональной среде // В мире научных открытий. 2014. № 11.6 (59). С. 2176-2190.

6. Ваганова О.Н. Метод кейс-стади как инновационная технология обучения студентов // Актуальные вопросы модернизации российского образования: материалы XIX Международной научно-практической конференции. М.., 2014. С. 22-26.

7. Корниенко, А.Н. Содержание профессионально-ориентированного обучения экономистов иностранному языку на основе метода проектов // Вестник алтайской науки. 2014. №2-3 (20-21). С.110-115.

8. Беспалько В.П., Татур Ю.Г. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов. М.: Высшая школа, 1989.


Review

For citations:


Drobysheva N.N. FEATURES OF PROFESSIONALLY FOCUSED FOREIGN-LANGUAGE TEACHING OF POLITOLOGISTS-BACHELORS FROM THE SYSTEM APPROACH STANDPOINT. Humanities and Social Sciences. Bulletin of the Financial University. 2015;(4):76-80. (In Russ.) https://doi.org/10.12737/17063

Views: 332


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2226-7867 (Print)
ISSN 2619-1482 (Online)