Preview

Humanities and Social Sciences. Bulletin of the Financial University

Advanced search

The role of the media in overcoming the resistance of different population groups economic reforms

Abstract

This article discusses the conditions for improving the effectiveness of the mass media (media) in terms of countering the various population groups, economic reforms the authorities. Highlights the major causes and “statuses” resistance to reform, in accordance with which are identified and possible strategic directions media. Analyses the destructive and constructive options opposition to reforms of the media. Also addresses the issue of MEDIA ethics in terms of admissibility/inadmissibility or manipulation of mass consciousness.

About the Authors

N. S. Pryazhnikov
Financial University
Russian Federation


M. V. Polevaya
Financial University
Russian Federation


E. V. Kamneva
Financial University
Russian Federation


References

1. Лебон Г. Психология народов и масс. СПб.: Макет, 1995

2. Менегетти А. Система и личность. М.: Серебряные нити, 1996

3. Московичи С. Век толп. М.: Центр психологии и психотерапии, 1996

4. Армстронг М. Практика управления человеческими ресурсами. 10-е изд.: пер. с англ. / под ред. С. К. Мордовина. СПб.: Питер, 2009

5. Красноженова Г. Ф., Симонин П. В. Управление трудовыми ресурсами. М.: ИНФРА-М, 2008

6. Кормер В. Двойное сознание интеллигенции и псевдо-культура. М.: Традиция, 1997

7. Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс / Психология масс. Хрестоматия / ред.-сост. Д. Я. Райгородский. Самара: БАХРАХ, 1998

8. Пряжников Н. С. Психология элиты. М.: Воронеж: МПСУ; МОДЭК, 2012

9. Фролова М. А. Политическая стратификация. М.: Воронеж: Институт практической психологии, МОДЭК, 1995

10. Шапиро С. А., Шатаева О. В. Основы управления персоналом в современных организациях. М.: ГроссМедиа, 2008

11. Кафтан В. В., Супонова К. В. Современные информационно-коммуникативные технологии измененного состояния массового сознания // Гуманитарные науки. Вестник Финансового университета. 2017. Т. 7. № 2 (26). С. 20-26

12. Камнева Е. В. Информационно-психологическое воздействие средств массовой коммуникации на психическое состояние (на примере студенческой выборки) // Вопросы кибербезопасности. 2016. № 5 (18). С. 51-55

13. Балуев Д. Г., Каминченко Д. И. «Новые» средства массовой информации как феномен современного общества: проблемы теоретического осмысления // Информационное общество. 2014 № 1. С. 31-37


Review

For citations:


Pryazhnikov N.S., Polevaya M.V., Kamneva E.V. The role of the media in overcoming the resistance of different population groups economic reforms. Humanities and Social Sciences. Bulletin of the Financial University. 2017;7(5):63-68. (In Russ.)

Views: 263


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2226-7867 (Print)
ISSN 2619-1482 (Online)