О культуре и когнитивном мышлении как факторах инновационного развития
Аннотация
Об авторах
Н. М. АбдикеевРоссия
Е. Л. Морева
Россия
Список литературы
1. Potts J. Art & Innovation: An Evolutionary Economic View Of The Creative Industries. Arc Centre Of Excellence For Creative Industries And Innovation, Queensland University Of Technology, School Of Economics, University Of Queensland. Available at: http://education.unimelb.edu.au/__data/assets/pdf_file/0017/1105721/art-innovation.pdf
2. Klamer A. Doing the right thing: A value based economy. London, Ubiquity Press. 2017
3. O’Connor J. The cultural and creative industries: a literature review. Gr. Br. Arts Council England, 2nd Edition, 2010, 104 p. Available at: http://www.creativitycultureeducation.org/wp-content/uploads/CCE-lit-review-creative-cultural-industries-257.pdf
4. OECD Participative Web: User-Created Content (Working Party on the Information Economy): OECD, 2007. Available at: http://www.oecd.org/sti/ieconomy/participativewebanduser-createdcontentweb20wikisandsocialnetworking.htm
5. Jackson W. Economics, culture and social theory. USA, Edward Elgar, Cheltenham, 2009
6. Когнитивная бизнес-аналитика: учебник для MBA / под научной ред. Н. М. Абдикеева. М.: Инфра-М, 2011
7. Cognitive business intelligence: tutorial for MBA [Kognitivnaya biznes-analitika] / ed N. M. Abdikeev. Moscow, Infra-M, 2011
8. Анохин П. К. Философский смысл проблемы естественного и искусственного интеллекта // Синергетика и психология. Тексты. Вып. 3. Когнитивные процессы М.: Когито-Центр, 2004. С. 301-319
9. Anokhin P. K. Philosophical meaning problems of natural and artificial intelligence [Philosofskii smisl problem estestvennogo I iskusstvennogo intellekta] // Synergetika i psychologiya. Texti. Vipusk 3. Cognitivniye processi. Moscow, Cogito-Center, 2004, рр. 301-319
10. Miller G. The Cognition Revolution: A Historical Perspective // Trends in Cognitive Sciences, 2003, vol. 7, no. 3, pp. 141-144
11. Морева Е. Л. Креативность как инновационный фактор // Россия: тенденции и перспективы развития / Ежегодник. Вып. 12. Ч. 2. М.: ИНИОН РАН, 2017. С. 455-460
12. Moreva E. L. Creativity as innovation factor [Creativnost kak innovatsionnii faktor] // Rossiya: tendencii i perspektivi razvitiya / Ezhegodnik. Vip. 12 Сh. 2. Moscow, INION RAN, 2017, рр. 455-460
13. Hartley J., Wen Wen, Siling Li H. Creative Economy and Culture: Challenges, Changes and Futures for the Creative Industries, SAGE Publications Ltd, 2015, 253 p
14. Throsby D. The economics of cultural policy. Cambridge University Press, UK, 2010
Рецензия
Для цитирования:
Абдикеев Н.М., Морева Е.Л. О культуре и когнитивном мышлении как факторах инновационного развития. Гуманитарные науки. Вестник Финансового университета. 2017;7(5):56-62.
For citation:
Abdikeev N.M., Moreva E.L. Culture and cognitive thinking as factors of innovation development. Humanities and Social Sciences. Bulletin of the Financial University. 2017;7(5):56-62. (In Russ.)